REKLAMA INTERNETE: IŠLEISTI PINIGAI AR TIKRA NAUDA?

Posted on by Marketingo Pagalba | No Comments
Grupinės nuolaidos: masalas naiviems ar aukso gysla taupantiems?
Gaminio kokybė - dar ne viskas, nepamiršk ir bendrovės reputacijos

Kokioms prekėms ar paslaugoms labiausiai tinka reklama internete? Kokia reklama efektyvi, kada, kam ir kodėl? Kiek kainuoja įvairios priemonės? Daugybė klausimų, į kuriuos dažnai ieškome atsakymų. Šiais klausimais savo praktika pasidalijo Giedrius Budrys, „Marketingo pagalbos“ vadovas.

„Interneto naudojimas ieškant prekių ar paslaugų yra išaugęs drastiškai. Kaip rodo 2012 m. vasario mėnesį Informacinės visuomenės plėtros komiteto užsakymu atliktas tyrimas, per 2011 m. Lietuvoje augo internetą naudojančių gyventojų dalis: palyginti su 2010 m. pabaiga, interneto ir elektroninio pašto naudotojų padaugėjo 11,5 proc. (nuo 57,5 iki 69 proc.).

Šis tyrimas taip pat leido konstatuoti, kad dažniausiai naudotasi paieškos sistemomis (80,8 proc. naudotojų) ir tikrintas elektroninis paštas (73,8 proc.). Taigi natūralu, kad žmonės, ketinantys įsigyti prekes ar paslaugas, visų pirma eina į internetą. Kita dalis naudojasi kitomis priemonėmis, tačiau vis tiek tikrina ir domisi internetu. Taigi internetas, arba tiksliau „Google AdWords“ reklama, yra puikus instrumentas norint pritraukti pirkėjų.

Paprastai didelius pinigus reklamai skiria langininkai ir visi su tuo susiję, kreditų teikėjai, įvairios buitinės technikos pardavėjai, kelionių organizatoriai, lėktuvo bilietus parduodančios įmonės. Trumpai tariant, labai daug sričių įmonių reklamuojasi per „AdWords“ ir dauguma randa savo vietą. Iš kitos pusės, tai yra vienas pigiausių būdų pasiekti tuos pirkėjus, kurie ieško būtent tavo įmonės parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų. Gana dažnai galime pasakyti, kiek kontaktų dėl mūsų darbo gauna klientas. Jei langininkui užpildoma e. skaičiuoklė, mes matome, jei užpildoma paraiška gauti kreditą, irgi turime šią informaciją. Vadinasi, reklamos efektyvumą lengvai galima pamatuoti tiems, kurie turi e. parduotuvę, Tiems, kurie neturi, reklamos efektyvumą matuojame kitais kriterijais, kuriuos matome pasitelkę „Analytics“.

Reklama netinka labai specifinėms sritims arba toms įmonėms, kurios dirba tik su siauru klientų ratu. Dabar net sunku pasakyti, kokios tai įmonės, nes retai su tokiomis susiduriame. Pavyzdžiui, IT priežiūros ir paslaugų įmonės, kurios dirba tik su juridiniais asmenimis. Anot jų, įmonių, su kuriomis dirbama Lietuvoje, nėra daug, o vidutiniokai yra neįdomus, ką jau kalbėti apie paprastus vartotojus. Tačiau net ir jiems mes randame nišinius sprendimus, nors interneto reklama neturi didelės reikšmės.

Reklamos efektyvumą geriausiai matuoti pasitelkus „Analytics“. Apie tai jau rašėme. Jei nėra e. prekybos, tiesiog analizuojame atėjusio į svetainę žmogaus buvimą joje, kas yra daroma ir apskritai, ar žmogus linkęs nagrinėti produktų aprašymus. Kartais įmonės besireklamuodamos internete tiesiog rengia klientų apklausas. „Analytics“ nieko nekainuoja, tačiau ja reikia moketi dirbti.

Galima pridurti, kad „Google“ reklama puikiai tinka eksportuojančioms įmonėms, nes iš Lietuvos galime drąsiai užsakinėti reklamą įvairiomis kalbomis, bet kurioje pasaulio šalyje. Svarbiausia, kad kliento svetainė būtų parengta ir užsienio kalbomis“, – pasakojo G. Budrys.

Daugiau informacijos rasite bzn start interneto svetainėje http://www.bznstart.lt

Comments (0)

Leave a Reply